Sale Shopping Shop ClothingZakupy grupowe w ostatnim czasie stały się prawdziwym hitem. Codzienna dawka niższych cen i super promocji umie chyba zachęcić najbardziej opornego klienta. Czy naprawdę takie zakupy się opłacają?

Większość z nas, nawet jeżeli nigdy nie korzystała z zakupów grupowych, choć raz o nich słyszała. Od niedawna zakupy grupowe robią prawdziwą furorę w internecie. Nasi znajomi opowiadają, z jakich rewelacyjnych okazji skorzystali, skrzynki mailowe zalewają kolejne fantastyczne oferty i zniżki i niechętnie, ale zaczynamy rozważać, czy też nie skorzystać. W końcu kto nie chce zapłacić mniej zamiast więcej albo pozwolić sobie na coś, na co nigdy nie mógłby sobie pozwolić w normalnej cenie?

Interesujące, że jeśli chodzi o zakupy grupowe, ulegamy starym jak świat sztuczkom marketingowym. Jeżeli nie skusi nas opcja 50% zniżki, to być może damy się namówić na konkretną kwotę, opcja zaoszczędzenia 300-400 złotych bezsprzecznie jest kusząca. Licznik sprzedanych ofert wskazuje już 800 osób, więc myślimy – tyle ludzi nie może się przecież mylić. Jest jeszcze coś, co sprawia, że decydujemy się na zakup, a mianowicie ograniczenie czasowe. Większość ofert kończy się w określonym czasie, nie mamy więc za dużo czasu na zastanawianie się, decyzja musi być podjęta szybko, bo przepadnie.

Zakupy grupowe to przede wszystkim oferty z szeroko pojętej branży kosmetycznej. Otrzymamy tu więc wszelkie zabiegi odmładzające w salonach kosmetycznych, wyjazdy do SPA, usługi fryzjerskie, zniżki na kosmetyki i dużo innych. Dosyć dużą grupę okazji stanowią także oferty z branży turystycznej. Taniej możemy kupić zarówno wyjazdy krajowe, jak i zagraniczne. Na weekend lub na cały dwutygodniowy urlop. Wybór jest naprawdę ogromny. Rzadziej zdarzają się okazje grupowego zakupu sprzętu AGD lub mebli, ale i to się zdarza (zobacz fotele wrzosowe).

Zakupy grupowe idealnie działają, jeśli chodzi o gastronomię. Taka forma promocji nowej restauracji, pizzerii, czy klubu wydaje się być rzeczywiście korzystna. Również popularne miejsca mogą w ten sposób pozyskać nowych klientów. W przypadku tej branży dużą zaletą jest to, że często i tak klient wydaje więcej pieniędzy, niż kupiony kupon. Jeżeli mamy na przykład zniżkę na obiad dla dwóch osób jest spora szansa, że kupimy dodatkowo coś do picia czy deser. A nawet jeżeli nie, to będąc usatysfakcjonowani wizytą, przyjdziemy po raz kolejny albo zarekomendujemy innym.